torsdag 26 juni 2014

Fat camp 24h

Nu har det gått ungefär 24h sen jag inledde summer 2014 fat camp. I samband med ett besök i ett omklädningsrum fick jag fettpanik igår. Jag började med att skölja ned kanelbullen (en kollega fyllde år) och skissade en fyrpunktsplan.

Nu, 24 timmar senare har jag hunnit med:

  • en löprunda på 6,5km (istället för soffläge)
  • stått vid skrivbordet 1h igår och 3h idag (istället för att bara sitta) samt
  • ätit en ganska nyttig lunch på Grands franska veranda (rödbetor med ost och nötter till förrätt och sommarsallad på hängmörad biff till huvudrätt, ingen alkohol).
  • Jag höll också strikt på 16h fasta från middag till lunch (förutom 15-20g proteinshot innan läggdags och till frukost)
  • Jag hoppar dessutom över eftermiddagsmackorna (igår och idag) som annars är bra psykologiskt inför gymmet

Jag börjar alltså mycket tuffare än min plan egentligen är (som ju bara innebär att minska på godis, glass, pommes frites och vardagsalkohol samt öka tiden på fötter något i förhållande till sittande), men ibland är det bra svårt att hålla igen och vara måttlig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE