onsdag 25 juni 2014

För fet, dags för diet

Jag kom på igår att jag bara har en enda kortärmad produkt (även kallad t-shirt) som är någotsånär presentabel och där inte tvättlappsömmarna irriterar huden. Jag köpte därför en till igår. Det gav mig blodad tand så idag gick jag till först till Diesel och köpte två till och sedan till H&M för ytterligare fyra st. Omklädningsrummet på H&M var hemskt; jag kände mig som en valross därinne och insåg att jag faktiskt har lagt på mig onödigt fett i vår.

För att komma tillrätta med problemet inleder jag därför "Projekt Deff" med följande komponenter:

1. Ät bättre (mindre glass, godis och pommes frites)
2. Ta en söndagspromenad (eller kanske t.o.m. en löprunda på vilodagen) istället för att bara ligga i soffan eller solstolen
3. Drick bara alkohol om jag vill bli riktigt full, inget okynnesdrickande om dagarna
4. Stå någon timme om dagen vid skrivbordet istället för att sitta hela dagen

Det är nog lite överdrivet att dra till med alla fyra åtgärderna på samma gång, men jag gör det ändå. Jag ska nog göra en fettmätning ikväll så jag vet var jag börjar. Värst är kärlekshandtagen och det är egentligen bara de som ska bort så kanske mäter jag bara dem. När ljuset kom uppifrån i omklädningsrummet och jag vred på överkroppen bildades ett snedgående, tjockt och missprydande veck som utgick från själva handtagen och jag utbrast "Look away, I'm hideous!"


Jag har lurat mig själv (och dig) med perfekta foton i perfekt ljus, men nu är det alltså slut med det en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE