fredag 20 juni 2014

Fyllehistorier

"Nej, hans fru sover där inne" - en blivande klassisk kommentar, från tjejen som fyllde 18 under kvällen, på onsdagens efterfest [03:30-08:30] hemma hos mig.

Andra bra "nej"-citat från samma kväll:

-"Nej, 70 miljoner går inte att pensionera sig på"
 -"Nej, du kan inte gå till jobbet nu" [kl 8 på morgonen när efterfesten tappade tempo och fyllan var på topp, och jag tänkte överraska kollegerna med att dyka upp i nästan normal tid]
-"Nej, dricker du ren Pisang Ambon?!"

Bra och mindre bra beslut under kvällen:

-att dela 8 flaskor champagne på 8 personer på Princess 48:an under båtturen från Strandvägen till WGCC
-att vi alla kissade mot samma buske innan vi gick in på klubben
-att inleda middagen med en kanna shot och sen beställa minst två hela kannor till
-att ta med de 5-6 personer i åldrarna 18-22 som jag hittade på Norrmalmstorg hem till mig på efterfest [det tog ungefär 15 minuter innan grannen ringde på ca 03:45... det tog dock en halvtimme innan jag hörde det och öppnade dörren]
-att dra igång bubbelpoolen vid 5-6-tiden på morgonen, knöla ner 4-5 pers i den och fortsätta fylla på drinkar
-att ta upp 4 ungdomar på taket under extrem fylla

Fler citat:

-"Förlåt att jag kräktes" säger den fulla, glada, men lite ångerfyllda nyfyllda 18-åringen [mitt svar: det är lugnt, anledningen till att kudden i soffan är borta just nu beror på att min "fru" kräktes ned den efter en personalfest för några veckor sen]

Under båtturen tänkte jag att det var smart att ta flera omgångar räkkräftbladning för att få tillräckligt med protein. Middagen på WGCC var lite snål på oxfilé så det kändes helt rätt. Å andra sidan så snålade jag smart på drickan på vägen dit förra året, men höll inte alls igen i år. Det gjorde att jag nästan var osäker på att komma in redan kl 8 på kvällen. Snacka om att sila mygg och svälja kameler eller vad det heter.

I korthet handlade alltså onsdagen om att 1) åka båt och dricka, 2) äta middag och dricka och sedan 3) dricka mer. Tillbaka i stan vid halv tre så 4) kom jag inte in på Rose där vi annars tänkte dricka :) så då hittade jag...

[tankepaus för att ta ett citat till:]

-"Är det inte lite respektlöst att ta hem massa folk som skriker hela natten när jag ska upp och jobba snart?"
-"Jag har tagit hem mina vänner på en liten drink. [skrattar lite själv åt det absurda och fortsätter:] Jag har bjudit in mina bästa vänner och du vill att vi ska avsluta kvällen redan kl 6?!"

...hittade jag 5) ett gäng ungdomar utan lokal eller dricka och 6) tog med dem upp på Brummers kontor för en eftersläckare och när det visade sig att vi hade rätt tomma förråd där så 7) promenerade vi hem till mig allihop och levde djävul med musik, skrik, sprit, bubbelpool och uppkast.

Hoppas födelsedagsbarnet minns sin 18-årsdag med glädje och förundran. Vad jag får med mig är att det bor en demon i mig, en nästan för spontan alternativ personlighet som inte bara bejakar kaos utan omfamnar det, ja vältrar sig i potentialen i ett frisläppt binomialträd. Visst kan det kosta lite i hälsa, andra människors trivsel, ibland i pengar, men det får man igen i historier, minnen, upplevelser och nya idéer. Dessutom, så tung som en bakisdag kan vara [fast jag lindrade min med 4 enheter], minst lika najs är det när bakfyllan släpper.

Hursomhelst, jag kom in till kontoret strax efter kl 12, efter att ha lämnat mina husgäster utanför lägenheten en kvart tidigare. med mig hade jag en QP-meny från McD som jag inledde dagen med. Redan Kl 15 serverades sedan vaniljglass och jordgubbar i Brummers reception och jag tog en jätteportion medan jag hängde lite hos marknad och pratade av mig. Bara drygt två timmar senare fick jag tag på kebabtallrik med pommes frites på pizzarestaurang Milano och lyckades få i mig hela medan jag smuttade på två öl. Sen ägnades kvällen åt att se klart säsong 2 av Orange Is The New Black medan jag försökte undvika att känna mig bakfull. Sömnen kom som en välsignelse kring midnatt.

Idag var jag förstås fortfarande lite seg, men lät mig bli utlurad på en joggingrunda på 8-9km runt Djurgården, vilket fick till följd att jag nu har ont i vaderna (FiveFingers och bara tredje löprundan på 19 månader), flera blåsor på fötterna samt en blå nagel. Ändå helt ok, och skönt att ha gjort någonting nu när det varken blev träning igår eller idag. Jag vågade alltså bryta träningsrutinen och kanske i gengäld är extra utvilad i morgon - läge att ta rekord i marklyft?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE