tisdag 24 juni 2014

Miffoträning

Jag såg på en repris av Lyxfällan i bakgrunden när jag åt; kanske de största miffona någonsin: "Hej jag har konstig hårfärg, opererat brösten, tatuerat hela kroppen, min kille också. Vi har inte koll på ekonomin så vi tog ut massor med mobilabonnemang och sålde telefonerna för att åka till Las Vegas och festa. Sen kom vi tillbaka till väntande kronofogde och massor med löpande mobilabonnemang. Vår lösning: inte öppna räkningarna."

Bara för att verkligen understryka hur bra koll killen har på livet har han tatuerat skalpen också... och insidan av öronen.

asgarv: det första de gjorde när de kom hem till katastrofen efter Las Vegas var att köpa en bil och en TV. Varför gör ni så här? Svar: "ingen ork" 

De har döpt sin son till "cash"...

På tal om miffon som behöver tränas så hade jag ingen stor dag på gymmet idag. Jag räknade helt enkelt fel när jag skulle köra knäböj... När jag lyfte ut tyckte jag att det kändes tungt, men tänkte att det kanske känns bättre när jag börjar böja. Icke. Jag sjönk djupt ner och insåg att stopparna var lägre än jag kunde gå. Jag hann tänka att jag då faktiskt måste pressa upp vikten, men kunde inte utan trycktes ihop som en häftklammer (eller "märla" om man kan sin SF-reklam). När jag plockade av vikterna insåg jag att det var 140kg istället för 120kg. Miffo!

Jogg 5 min 10-15 km/h
Squat 20x10, 60x5, 80x5, 100x5, 140x0, 120x2 och gav upp efter det. "ingen ork"
OH-press: 20x10, 30x5, 40x5, 50x3, 57.5x7, 57.5x7, 45x10, 45x8
Chins +14kg: 7,5,8 (sista setet utan vikt)
Bicepscurls, 14kg-hantlar: 15reps
Mage 5 set: 20,10,25,60 sekunder planka,25

Förresten, Lyxfällan slutade med att de sammanfattade vad cash föräldrar hade gjort och lärt sig

1. Tagit reda på hur stor skulden var
2. Slutat köpa saker de inte har råd med

Grattis.

Å andra sidan känns det just nu som om de lärt sig mer om ekonomi än jag har lärt mig om träning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE