torsdag 12 juni 2014

Valet mellan träning och alkohol är inte svårt

-Jag väljer förstås båda!

Ikväll har Brummer sin sommarfest och jag tänkte gå på min 15:e i ordningen. Det gör det svårt att träna mellan börsstängningen 17:30 och feststart 18:30. Lösningen på problemet hette eftermiddagsträning. Efter avklarat riskmöte gled jag från kontoret kl 14:15 och gick till ett tomt SATS Regeringsgatan.

Passet var varken inspirerat eller dött och resultaten var ungefär som man kunde vänta.

Löpband: 5 min 10-15 km/h
Marklyft: 20x10, 60x6, 90x5, 110x5, 140x3, 162.5x2, 162.5x2, 165x2 (jag höjde till 165 när jag insåg att greppet bara höll för 2-reppare, men styrkan höll för mer än 162.5kg)
Biceps: 20kg x15, 30x12, 40x8, 35x8, 30x8, 25x10, 20x10
Dips +20kg hantel: 12,6,5 (en minuts vila mellan seten som vanligt)

Lunch innan träningen: bentolåda och misosoppa från Sushi Yama, vindruvor, äpple, tomater
Mat efter träningen: 1L proteinmjölk, 1 glass (88:an)

Ikväll räknar jag med att champagne, öl, vin och sprit går rätt ut i biceps, åtminstone upp till och med femte enheten. Sen går det nog utför och testosteronnivåerna faller med 25-50% innan de vänder upp igen. Det gör att jag totalt sett kanske bara tillgodogör mig 80% av passet, men det räcker tycker jag. 80/20-regeln typ : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE