lördag 12 juli 2014

Thaiboxning och fest

Klockan fyra gick tjejen upp i sin första thaiboxningsmatch (hon började träna i mars för Stockholm Comrades). Ungefär kvart över fyra ringde hon och hade golvat den andra tjejen efter ungefär en minut, trots omkring 4 kg undervikt. Bra start på dagen.


Lite senare blandade jag till ungefär en liter Lynchburg lemonade med 2,5dl whiskey och 2,5dl triple sec som bas, dvs 50 cl 40%-ig sprit, hällde ned det mesta i en PET-flaska som jag la i frysen och drack resten som förfest. Gott.


Jag drog på mig den nya måttsydda skjortan från Tailor Store samt manschettknapparna som jag fick i present för en vecka sen och tog tunnelbanan till Bergshamra för vidare skjuts till 44-årsfesten


Ny skjorta

Hundmanschettknappar


Festen var som fester är; folk, mingel, massa snack och snacks samt ett klibbigt plastglas i handen:

Födelsedagsbarnet


Det ser ut som om vi har roligt



 Sa jag nåt konstigt nu?

Yep, det är min rygg i den randiga skjortan





Jag hittade nya kamrater. Den här verkade pålitlig


 Jag gick kvart i tre. Lagom. Idag blir det marklyft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE