tisdag 26 augusti 2014

Drick vatten säger Tynan

Först: Tynan påminner om att dricka tillräckligt med vatten, fast med lite fler ord än så

Sedan: Idag har jag levt på veganbiff, keso och lax, dvs inget kött alls. Och som vanligt en massa spenat till laxen.

Till sist: dagens pass som gick rätt bra. som det skulle kan man säga

Löpband 5 minuter 10-15 km/h
Knäböj: 20x20, 60x5, 80x5, 90x5, 100x5,5,5
OH-press: 20x10, 40x10, 52.5x9,5-, 40x9, 40x7
Chins +16kg: 6,3,8- (sista setet utan vikt)
Mage: 15, 10, 25
Rörlighet: 5 minuter (+10 minuter på kontoret)
Marklyft: 20x10, 60x5, 100x5, 130x3,3,3,3,3,3 (6 set på 6 minuter inkl vila)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE