torsdag 14 augusti 2014

Seger på gymmet!

Jag var orolig att jag inte skulle kunna marklyfta öht idag pga skadan i höger framsida lår, men det gick alldeles utmärkt. Jag var försiktig i början, men tog i 100% när det var arbetsset. Riktigt kul; jag blev lite extra akut lycklig en stund mitt i min stora mer diffusa livslycka.

Uppvärmning: 6 minuter löpband 10-18 km/h
Marklyft: 20x10, 50x5, 90x5, 120x5, 145x5,4,4,2, 120x5 (planen var 3x5x145, men då jag misslyckades med det lade jag till en tvåa på slutet efter lite kortare vila samt en femma på 120 för att slipa på tekniken och helt enkelt bara få någre extra reps i kroppen så här efter sommaren)
Dips +16kg: 10,6,4 +5 (femman utan vikt)
Biceps: 20kg, 30kg, 35kg, 35kg, 35kg, 30kg, 25kg, 20kg (30 ske vila mellan seten; 5-10 reps per set
Mage, medley utan vila: 15fk + 25rc + 20su + 60s planka

Lycklig.

Här skriver förresten Johan Renström om lycka. Jag förstår inte så mycket av lyckoforskning för jag har nog en obalans i min hjärnkemi som gör att jag alltid är lycklig. Jag håller emellertid helt med om att man inte ska jaga lyckan. Den är en bieffekt av att leva livet, gärna med lite medveten topografi som kommer av att ta risker, att säga ja, att testa nya saker, att fokusera och komma i flow, at bli överraskad, att skratta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE