lördag 16 augusti 2014

Snabb träningsdagbok

Fastande; 10g BCAA på 16h (20-12)

Jogg 1.25km/15 kmh +0.8km

Bänk: 20*20,40*10,60*8, 80*5,105*5,5,5
Mark: 20*10,40*5,60*5,90*5, 120*5(dö), 140*3*1, 120*5,5
Frivändning: 20*5,30*5,40*5,50*5, 60*5, 65*5, 70*5-
Handstående:5x
Mage, fällkniv: 1x25

Frukost kl 14:30, 1L mjölk, 4 stekta ägg och ett paket bacon, en tallrik havrefras med banan och mjölk

3 kommentarer:

  1. hur skadad blev du egentligen? går det över efter en stor påse lösgodis eller kommer du behöva vara smart på riktigt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte ännu. Idag gör det inte längre ont att gå i trappor eller sätta mig/resa mig. Det riktiga testet blir i knäböjen i morgon. Då är det en vecka sedan skadan dök upp från ingenstans.

      Jag tror emellertid att jag överdrev faran rejält. Då var jag rädd att två månader skulle vara förstörda för både böj och mark, men nu ser det ut om om jag kanske t.o.m. kan köra nästan för fullt redan i morgon :)

      Radera
    2. ok. håller tummarna för att det kändes värre än vad det faktiskt är.

      Radera

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE