torsdag 11 september 2014

Jag är en mupp

Jag är en svag liten mupp.

Jag har dessutom en mupps sinnelag, vilket jag skriver om här.

Som tur är råkade min muppiness medföra att jag böjde ned pannan, gömde mig i skuggan och arbetade hårt, med flow, och vann en massa fördelar av det. Thomas Edison har sagt något åt det hållet, även om det nästan är motsatsen till vad jag gjorde (ehuru så långt ifrån att det nästan blev samma sak i alla fall)

Jag var svag som en mupp på gymmet idag också. Jag hoppas det beror på massiv träningsvärk i benen från i tisdags samt det ovana i att träna kl 11 en torsdag förmiddag (fastande förstås)

Löpband 5 minuter 10-18 km/h
Marklyft: 20x10, 60x5, 100x5, 130x5, 140x4,4,3
Biceps: 40, 40, 40, 35, 30
Dips +12kg: 15, 6, 4
Mage: 15fk, 12fk, 30rc

Och sedan en stark kycklingwok på Wokhouse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE