lördag 20 september 2014

Roof top bar

Det blev för mycket champagne igår på taket (kan det bli det?), så träningen blir lite senare idag. Uppdatering följer.

Läs för övrigt Wait But Why:s senaste inlägg om Grönland. Minst lika konstigt som vanligt på den bloggen.

Det bor 56 tusen personer på Grönland och 90% av exporten är fiskrelaterad. Landet erhöll viss självständighet från Danmark 1979. 137 dygn om året har både natt och dag; 230 dygn har det inte. För övrigt är det istid på jorden nu och fortsätter vara det i många miljoner år. Läs hela inlägget om WBWs visit på den vita ön. På Grönland finns det för övrigt white walkers:

"One guy told me that they’re actually a real thing—that they’re real people who were either abused when they were younger and ran away or who were exiled from their village, and they spend their lives alone in the wilderness fending for themselves. Those who survive end up very strong, wanting revenge, and are often not in their right mind, and they’re known to reappear in a village after years away and murder people."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE