lördag 11 oktober 2014

Söderslaget idag kl 14

Jag åker till södra Stockholm snart för att heja på Patricia när hon fightas i Söderslaget (thaiboxning) på Östgötagatan 2 vid Mosebacke torg. Det börjar kl 14. Jag har "redan" hunnit med dagens styrkepass. Det blev emellertid bara bänk och mark.

I morse var jag fullständigt klubbad när jag vaknade. Jag hade sovit nästan 9 timmar så kroppen verkade ha liksom stängt av då den trodde att den aldrig mer skulle gå upp... Jag var dessutom riktigt hungrig och svag och ställde in mig på att strunta i fastan och faktiskt äta frukost innan gymmet. Efter morgonkaffet försvann emellertid alla negativa känslor och jag kunde ta mig till gymmet fastande i alla fall. Bra. Bra för kroppen att lära sig hur det ska va. Bra för den att jobba under icke-optimala förhållanden - det fostrar.

Löpband 5 minuter 10-17.5 km/h (kändes oerhört jobbigt - särskilt sista 3 minuterna på 17-17.5 km/h. Jag är uppenbarligen inte intrimmad för förmidagsträning ännu)
Bänkpress (med den stukade handleden lindad): 20*20, 40*8, 60*5, 80*5, 100*3, 105*5,5,5 (tyngsta sedan handledsstukningen för två veckor sedan)
Static hold, bänk 140kg: 3x
Rörlighet några minuter inför marklyft
Marklyft: 20*10,60*5,100*5*120*5(dö), 142.5*8*2
Speedmark 110kg: 8*3
Shrugs 100kg: 1x15 (jag tyckte inte att jag hann mer)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE