måndag 3 november 2014

Äntligen bättre bänk än väntat

På programmet stod 110kg x4x4, men det blev 5,6,4,4 på den vikten. Första femman var nästan för enkel och jag tror att jag hade kunnat göra 7 reps, kanske t.o.m. 8, men jag ville inte bränna allt krut på en gång. Det var viktigare att göra fyra hyggliga set än ett jättebra.

Jag hade rullat lite på en foamroller innan, så trots att det var ett förmiddagspass (kl 10) var jag inte det minsta krampig i ryggen vare sig i bänken eller rodden efteråt.

Löpband: 5 minuter 10-15 km/h
Bänkpress: 20x20, 60x10, 80x8, 90x5, 100x5, 110x5,6,4,4
Skivstångsrodd: 20x10, 60x10, 100x9, 80x10,10,10,10
Biceps: 40kg, 35kg, 35kg, 30kg,30kg (8-10 reps per set; handleden bromsar fortfarande, men mest är jag helt enkelt bara riktigt klen i biceps)

Bland andra nyheter har jag registrerat mig på Hundstallet för att ta adoptera en herrelös hund. Jag har kollat upp några andra sajter också, men börjar med Hundstallet och ser vad jag får för svar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE