lördag 15 november 2014

Är du rädd för att gå mot strömmen?

Efter den andra polisinblandningen i min förra bostadsrättsförening, sa ordföranden under mitt korsförhör av styrelsen: "Ja, du har ju visat en tendens att lösa saker på ditt eget sätt".

Jag hade någon vecka tidigare krossat mitt köksfönster utifrån för att kunna krypa in och sova. Jag räknade med att glasmästaren var billigare nästa dag än en låsjour kl 3-5 på natten.

Grannsamverkan mot brott kände inte igen mig, trots att jag glatt sa "det är lugnt, jag bor här" till någon av grannarna som tittade ut när de hörde mig gå loss på rutan.

Poliserna som snart dök upp lät mig emellertid fortsätta, även om de inte gick så långt som att låna ut batongen för att hjälpa mig att rensa kanterna innan jag tog mig in.

Jag hör ofta ordförandens kommentar eka i huvudet när jag märker att min motvalsgen manifesterar sig. Så t.ex. på väg hem från NK Livs i eftermiddag, då jag hörde orden "barfota" och "shorts" ganska många gånger. Barn i åldrarna 1-10 är roligast, för de glor verkligen helt ohämmat, de yngsta nästan med en längtan i blicken - som om de också vill slippa skor.

Att vara lite lagom motvals eller retarded funkar ofta bra - inte minst på aktiemarknaden. Möjligen är problemet att pöbeln faktiskt har rätt ganska ofta och då är man själv både ensam och har fel. Just innan vändpunkter, när pöbeln är extra homogen och extra säker på sin sak, då får man bara stålsätta sig och tänka "jag ser hellre ut som en idiot innan det vänder än efter"

Dagens pass har ingenting med detta att göra. Däremot var det jobbigt och jag var klen i psyket. T.ex. gav jag upp ett marklyft där jag skulle göra 7 reps och gjorde bara en enda, för att jag tyckte att det gjorde ont i en valk på fingret (tänk vad franska adeln skulle ha sagt om det; ont i fingret när de oroade sig över halshuggning). Sen gjorde jag ändå en sjua i nästa set, så det var verkligen bara ren mesighet.

Cykel L10, 190W, 6min
Cobra-ups: 20x
Bänk 20*10,40*10,60*5,80*5,100*3, 110*2, 115*2,2,2, 100*4
Paus/explosivt 90*3,3,3,3,3,3,3,3
Marklyft: 20*10, 60*5, 100*5, 130*1, 140*1(dö), 147.5*1, 147.5*7, 147.5*5
Explosivt; åttor: 115*8,8,8,8,8
Shrugs: 100*14,12,10
Vader: 100*43
Biceps:40*5,5,5,5,5
Mage: planka*2min.

2 kommentarer:

  1. mera shorts! mera stirrande barn! mera inbrott hos sig själv!

    SvaraRadera
  2. Imponerande att de missade att känna igen dig, stor & stark snubbe med gul lambo liksom. Rätt solklart att de ringde strissen för att jävlas va? BRF:er är tyvärr ett misslyckat socialt experiment, det är ofta idioterna som hamnar i styrelsen. Och förvaltar ett par hundra millar efter förstånd...
    lh

    SvaraRadera

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE