fredag 14 november 2014

Har du inte heller lagt upp ett nytt träningsprogram idag?

"Skjut inte upp till imorgon vad som kan vänta till i övermorgon"

Ibland får man precis ingenting gjort. Det gäller bara att suga i sig det och inte bry sig. Det är inte värre än att man ibland inte äter tillräckligt efter träningen, eller kanske äter för mycket godis på bion. Det är helt enkelt inte hela världen. Särskilt inte för mig som är pensionerad, eller var det retarded. Det kommer en dag imorgon också. Planera in lite vila på den, så tar du tag i grejerna i övermorgon.


Idag har jag (kl är 16 nu) t.ex. inte lyckats med följande:


  • äta mer än en gång
  • förnya mitt träningsprogram så det faktiskt passar med vad jag vill
  • läsa bloggar
  • lyssna på podcasts
  • bygga vidare på mitt släktträd
  • kolla upp mina oxytocingener på 23andme (däremot vet jag redan att jag är HIV-resistent)
  • Sätta ihop ett dagsschema att hålla mig till för att inte bara sitta framför datorn hela dagarna, men ändå få allt online stuff uträttat



Däremot har jag faktiskt gjort följande:


  • lyssnat på musik (dock samma låtar som igår)
  • sett ett avsnitt dr Who (mediokert avsnitt, rätt meningslöst faktiskt om man jämför med avsnitt om kvantstatyerna eller Amys tidsparadoxer)
  • hjälpt före detta anställda att rädda sina gamla mail
  • skrivit upp på en lista vad jag ska göra en annan dag - det mesta på den listan handlar om hur jag ska driva min engelska blogg framåt. Några delmoment i det är att samla ihop och belägga "meriter" som kan vara intressanta, samt författa små böcker/kompendier för att locka e-mailsubscribers.
  • skrivit av mig om tidsperspektiv
  • läst på om Sheikoprogrammet via Styrkelabbet och iaf tänt en liten idé om att göra om mitt träningsprogram "sen", kanske redan nästa år. Problemet är bara att jag nu har idéer både om att lägga om till hypertrofi och om att lägga om till ett beprövat system för ökad styrka nästa år... Tyvärr har jag dessutom dåliga erfarenheter av "beprövade" program - jag upplever att jag blir både mindre och svagare när jag testar dem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE