söndag 2 november 2014

The retard på Söder

Naken-Janne siktad

Jag och Patricia gick en sväng runt Söder ikväll. När jag öppnade hissdören och fortfarande bara hade shorts, t-shirt och inga strumpor tittade hon klentroget, trött och lite iriterat på mig: "Ska du gå så där?"

Yep. Sagt och gjort. 90 minuter senare så hade vi gått runt söder via Gamla stan, Götgatan, Medborgarplatsen och Folkungagatan. Mycket bajenfans på plats och Globen var upplyst som en grönvit badboll. Det är löjligt varmt ute för säsongen.

5-0, police on the scene

Det mest spännande var när ett gäng poliser, som skulle hålla ordning på fotbollshuliganerna, tittade misstänksamt på mig vid ett övergångsställe vid Medis. Som tur var såg jag nog städad ut i övrigt (alltså förutom att jag gick barfota mitt i stan och såg ut att tro att det var högsommar i november) och dessutom hade normalt sällskap. Annars hade jag nog fått genomlida en "Hur var det här, då?"-konversation.


Bigfoot på Söder


Bänk i morgon

Annars händer inget förrän imorgon då det är dags för nästa bänkpass. På programmet står det 110x4x4. Med lite tur klarar jag fler set och reps än så. Jag känner mig i alla fall riktigt fräsch i kroppen. Jag tror att den senaste veckans tunga pass har satt sig perfekt i musklerna.

Amazontankar

Och om du vill ha lite aktiemarknadstankar så har jag nyss lagt upp ett inlägg om Amazon på Improve.

1 kommentar:

  1. Tjejer brukar vara noga med accessoarerna. Du får se upp. ;)
    lh

    SvaraRadera

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE