onsdag 31 december 2014

Så här blandar du enklast och godast drinkar ikväll med 3-2-1-principen

Sluta gör groggar och börja med cocktails och short drink istället. Det är bara en ingrediens till och så mycket godare.

Gå in på min engelska site IMPROVE och läs mer där.

I korthet:

  • 3 delar 40%-ig sprit
  • 2 delar nypressad citronjuice
  • 1 del sockerlag (hemmagjord)



Läs också på Improve hur du gör sockerlag för ett kompani på 10 minuter, samt

vilken whiskey du måste ha i drinkskåpet, och

hur du gör en Blue Lynchburg



PS: glöm inte att stretcha höftböjaren idag. 2 minuter räcker långt.

Gör det NU

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE