lördag 27 december 2014

Till slut hände det - prokrastinering

Dagens citat från motherboard.vice:

"Yup, robotarna kommer för att ta ditt jobb, men mest om du är fattig" (dvs, de enklaste jobben försvinner först, sedan allt mer kvalificerade yrken, men de rika klarar sig för de kommer ha robotar som jobbar för dem)


Dagens "jag skriver kommentarer på internet":

Denna på Singularity Hub angående teknologier de kommande 100 åren som 1) är på gång eller  2) inte förvånar när de kommer samt 3) är förvånande:
  1. Underway: strong general AI, nanotechnology, non-animal meat, organ printing, stem-cell treatments for longevity 
  2. Un-surprising: permanent elevators to space, colonisation of the solar system, finding low level extra terrestial life-forms, carbon capture global cooling, DNA repair and infinitie life-spans
  3. Surprising: Anti-gravity tech, communication through wormholes in space-time

Mina stats i morse:

Morgonvikt 89.7kg
Puls: 46 bpm
Blodtryck 123/66



Jag försöker gå upp i vikt, men tydligen vill jag det inte tillräckligt mycket. 3-4h promenad med Ronja om dagen sätter också käppar i hjulet. Visst stämmer det som min tjej säger att det bara är tjejer som väger under 90kg.


Maskning

Dagen startade med en blöt nos strax innan kl 7. Mellan 8-9 tog vi morgonpromenaden och sen hände det: Jag började maska och skjuta upp dagens aktiviteter.

Gymmet öppnade tio och tanken var nog att vara där då. Istället läste jag lite bloggar, kollade på Modern Family, borstade tänderna riktigt långsamt, klappade Ronja osv., och kom inte iväg från lägenheten förrän kvart över 11. Är det så här andra håller på?


Har du sett till att vara rädd ännu?

Har du gjort något du är rädd för idag? Har du bett om pass på gymmet, eller frågat om du får köra varannan gång? Man lyckas inte alltid, men tänk varje dag på om det finns lägen att göra något du är rädd för. Börja den vanan för 2015 redan idag.


Dagens träningspass

  • Löpband: 13.5 km/h *10 min
  • Bänkpress: 20*10,40*10,70*10, 90*11,8,7,7,6
  • Skivstångsrodd: 75kg *15,15-,10 (tog mest på grepp/underarmar)
  • Shrugs: 80kg *15,12,10 (grepp/underarmar satte stopp)
  • Marklyft: 105kg *2*12 tufft med greppet sista reppen i andra set, samt 1/10 känning i vänster baksida så hoppade över ett tredje set)
  • Lårcurl: 20kg *15, 35kg *4*15
  • Benspark: 30kg *15, 55kg *15,15,15 (hade gammal träningsvärk kvar i quadsen)
  • Press: 20*12, 30*12, 40*12,10,8
  • Biceps: 15 + 8 + 7 (20-30s setvila)
  • Mage: fällkniv 1*25

Jag borde nog ändra mina ambitiösa lördagspass. De tar lite för lång tid. Ronja låg visserligen och sov nästan hela tiden jag var borta. Däremot var hon extremt glad och underdånig när jag kom hem (pep, kröp, pussade) som om hon trodde att hon blivit straffad. Hjärtskärande.

Här är en av få vakna bilder av 224. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE