fredag 5 december 2014

Ute på stan med Citibank

Det fullkomligt omotiverade inlägget om Citibanks aktiekurs i morse vid halv sex måste jag skylla på fylla. Och det har jag fått betala för med besked idag.


Jag skulle bara...

Det skulle bara vara ett enkelt julbord på Fjäderholmarna med just Citibanks mäklare, men ändrades i sista stund till skaldjursplatå på Sturehof. Båda varianterna är lika goda, men den nya platsen gjorde det lättare att dricka och svårare att hitta ett naturligt slut på kvällen. Jag hade tänkt åka hem mer eller mindre direkt efter båten hem... möjligen efter en öl eller två som eftersläckning vid 20-tiden.

Efter Sturehof



Bloggade inatt på fyllan

Nu kom jag istället hem vid halv fyra, full som ett ägg och uppenbarligen surfade, läste zerohedge och skrev ett litet inlägg innan jag kollapsade.


Bara media idag

Idag har jag bara legat på soffan och tittat på TV hela dagen - flera avsnitt av 8:e säsongen av Dr Who (klart sämre säsong än de senaste 4-5), några avsnitt av Borgia säsong 3 (serien om de brutala och incestuösa kyrkans män i Italien år 1490-1510 håller stilen) samt filmen "Carrie" (en ganska onödig remake  från förra året av filmen från 1976 med samma namn, med Chloë Grace Moretz och Gabriella Wilde).


Träning, men inga benövningar (do I even lift?)

En tröst är att jag inte har dragit upp skadan i låret samt att jag haft lite lagom träningsvärk från gårdagens pass som jag trots allt klämde in innan lunchen som spårade ur.

7 set bänkpress på 72.5kg
9 set bicepscurls på 20-30kg
1 set oviktade dips
1 superset mage

Imorgon blir det nog bänk, biceps, press, benspark och kanske lite terapi för cuffarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE