måndag 19 januari 2015

Åre, bakisträning, Atlas Shrugged Part III, massor med bilder

Efter en helg i Åre eller Visby är jag alltid lite förvirrad och saknar liksom kontakt med verkligheten. Allt registreras genom ett suddigt filter. Framför allt är jag lite apatisk och typ osugen på att träna. Det blir inte bättre av att själva träningen sen gör att jag mår illa.

Ändå är det inte så att jag tvingar mig till gymmet eller på något sätt kan anses vara disciplinerad som kör mitt pass som jag ska. jag är helt enkelt bara vanebunden. Det står ju i schemat att jag ska träna och vad så hur skulle jag kunna göra något annat? Hela mitt liv har för övrigt levts på samma sätt. jag har bara löst uppgiften framför mig utan att fundera över om man skulle kunna undvika uppgiften.


Nattåget till Åre i torsdags - lugnt och städat

Åre välkomnade med sol på fredag morgon


Första åket - så här såg en av kompisarna ut i backen

Första afterskin; jag hittade aldrig rätt stämning
så jag åkte hem ganska tidigt


Party pooper


De andra verkade dock ha kul och stannade kvar ett tag


Sista åket i fullt mörker och med några öl i kroppen
-borde vara förbjudet (NOT!) 


Mörkt som sagt


Dag två hoppade jag i en snowboardpark tills höger knä svullnade upp
och jag helt enkelt blev astrött


Afterskin dag två var mer uppstyrd,
med bord på Diplomat (Verandan)


 Rydell & Quick spelade förstås (gör de alltid det?)




Jag hade helt rätt känsla på lördagens afterski 


Fast vakterna tyckte att det skulle gå mer städat till


Så jag löste problemet med en snabb kalldusch

På kvällen åt vi 15-rätters avsmakningsmeny
med specialanpassat dryckespaket
-på Ölbaren (som fått 25/25 i Di,
men knappast var bättre än Mathias Dahlgren tyckte vi)


 Sista morgonen
 

Tåget hem då jag hann med 5 avsnitt TED Radio hour
och 5 avsnitt vetenskapens värld


Idag var jag som sagt lite förvirrad och apatisk men genomförde ändå ett bra pass. Jag höjde i det mesta för att ge mig lite bättre motivation. Jag gör ofta så när jag är ur slag. Lite paradoxalt, men funkar för mig. 10:an pausbänk på 92.5kg var t.ex. bäst sedan axelrehabben drog igång. Nu börjar den ligga på rätt ställe i leden igen.

Mark på 125kg istället för 120kg är också ett litet steg framåt. Men fy satan vad äckligt det är att köra tre tolvor.


Jogg 14.7 km/h *6 min
Bänkpress (med paus vid bröstet): 20*15, 40*10, 60*10, 80*5, 92.5kg *10,7,6,5,5
Marklyft: 20kg *12, 60*12, 90*6, 125kg *12,12,12 (maxpuls, illamående som om alla helgens fyllegifter släpptes fria igen på samma gång)
Lårcurl: 25*15, 40*15, 45kg *15,15,15
Chins +11kg: 8,6,5
Magmedley: 15+15+15+60s



Och nu i kväll kom till slut mina Producer's Special Edition Atlas Shrugged Part III



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE