tisdag 13 januari 2015

En lika onödig som kul strandritarrobot (och träningsuppdatering förstås)

Kanske skulle man skriva ut träningsprogrammet på Khao Lak beach med den här roboten.


Eller en förbättrad muskelbild på sig själv... : )

Eller..., nä, det verkar ungefär lika onödigt som mitt träningsprogram - och ändå tyckte jag synd om mig själv från och med marklyft och framåt, dvs hela passet.

Löpband 10 minuter 14.5 km/h (jag spurtar inget ännu, men tror i grunden att hamstringen skulle klara det när jag är varm)
Marklyft 20kg x12, 60kg x12, 90kg x6, 120kg x 12,12,12 (rehabben närmar sig trots allt slutet - det här är faktiskt jobbigt)
Dips +11kg 10,10,10,5,5
Benspark 30kg x15, 60kg x15,15,15,15 (det här svider rejält i låret...NAJS!)
Chins +11kg 10,5,5
Mage planka x 2 minuter
Rörlighet höftböjare, bröstrygg (och alltid squat mellan i stort sett alla set hela passet - jag tycker det är bekvämt att sitta så)


Bonus: Throwback Tuesday
med avancerad stretching från 1990

Tips: håll inte ryggen så där vid marklyft!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE