lördag 28 februari 2015

Bänkpresstekniken som DELAR INTERNET. Kim Kardashian säger "brygga". HITLER kan inte kommentera då han är DÖD

50 nyanser av vitt

Vilken färg har egentligen SpreZZaturians tröja? Vit, beige, benvit, moln, äggskal? Och är det verkligen BOMULL?




Det mest förvånande idag är inte HITLERS okända INVASIONSPLANER, utan vad som hände i marklyftet...

Först gjorde jag fem set på 130kg, alla till failure, vilket med dubbelt överhandsgrepp betydde max 4 reps. DU KAN ALDRIG GISSA VAD SOM HÄNDE SEN!

Jo, jag bytte till reverse grip och gjorde en femtonreppare på samma vikt!


VINST VARJE GÅNG

Hela passet bestod för övrigt nästan bara av en massa "vinster":

Jag tänkte ge upp tidigt på löpbandet, jag tänkte inte ens köra på 130kg öht, utan vara smart och vila hamstringen helt, jag tänkte definitivt inte utmana ödet med en en högreppare efter mina lågreppare och till sist var plankan riktigt sugig efter bara 60 sekunder men jag dubblade ändå.

Är det brygga eller inte. Frågan som KROSSAT INTERNET i helgen

TRÄNINGSDAGBOK

Jogg 6min, 15km/h, 2% lutning (tänkte ge upp efter 2 min men då hade jag redan sprungit 3:30 så jag fortsatte till 6:00)
Bänkpress: 20,40,60,80,100, 110.5kg *4,4,4,4,4 (85%, 20 min: långsamt. För 6 dagar sedan i slutet av "månad 1" var det här det tyngsta passet. Nu i månad två är det ett medelpass...)
Marklyft (dö): 20,40,80,110, 130kg *4,3,4-,4,4 (alla set till minst positive failure), sedan rev grip: 130kg *15 (! Jag tänkte ge upp efter 3-4 reps, möjligen 5-6, men gjorde 'bara en till' upp till 15x på vad som är 75% av mitt 1RM rekord - då jag dessutom skadade mig och nu rehabbar från. Det motsvarar 15* 97,5kg i nuvarande bänkprogram, efter 5*4 'uppvärmning' på samma vikt)
Lårcurl: 25kg, 45kg *12,12,12,12 (det går nog att höja lite till här nästa vecka. Skinksnöret är på gång tror jag. Senast jag ropade "hej" gick det dock sönder igen samma dag)
Chins +6kg: 8,8,8,8 (sista setet utan vikt)
Planka: 2 min

Bild efter passet. Nu på 200.0 lbs kroppsvikt (90.8kg).

5 kommentarer:

  1. brygga och leg drive är väl självklart för den som försöker bänka maximalt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, frågan är mer om det jag gör klassas som brygga eller inte

      Radera
    2. jodå. misströsta icke.

      Radera
  2. Alltså helt brygglöst ser det ju inte ut att vara... Så det tar sig. :)

    Angående marklyften så kan jag bara tänka på "Squirrel!": https://www.youtube.com/watch?v=SSUXXzN26zg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det krävs lite bättre fokus än så för att hålla greppet, ja... :)

      Radera

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE