tisdag 24 februari 2015

Dags att du förbereder dig, slappfisk!

Nu pratar jag om framtiden - och inte den med benskörhet och dålig hållning pga korta höftböjare, utan den med nanoteknologi och stark AI.

David Simpson erbjuder här alla fem böckerna i Post-Human gratis i några dagar (för nedladdning). Passa på! Just fjärde boken är inte min favorit, men övriga är fantastiskt bra sci-fi.

Dagens pass fick mig att tänka på just ordet slappfisk (som min norska chef brukade kalla mig). Fy fad segt det var under skivstången i knäböj idag. Jag var allmänt sliten efter en bra månad och särskilt sliten efter 82.5% *8*4 i knäböj minuterna innan. Blä!

Ändå tog jag mig till slut genom 85% *5*4 i squat. En rep i taget, ett set i taget. Just One More.

Löpband: 15 km/h, 2% lutning, 6 minuter
Bänkpress (82.5%): 20,50,70,90,100, 107.5kg *4,4,4,4,4,4,4,4
Squat (85%): 20,40,70,90, 110.5kg *4,4,4,4,4
Skivstångsrodd (lätt komplement): 20,50,70, 90kg *8,8,8,8
Biceps (lätt komplement): 35kg *8,8,8,8
Mage: 30+20 (fällkniv+crunches med raka ben; ingen vila)

Ett av squatseten på 110kg:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE