fredag 20 februari 2015

Mycket olivolja, bänkbrygga och lite squat

Jag försöker nå energiöverskott. Det är kämpigt för ju mer jag äter desto mättare blir jag. Därför har jag olivolja i mina tre proteindrinkar varje dag.

Och så kvällsdrinken:
Jag jobbar på min bänkpressbrygga också. Igår messade Daniel på styrkelabbet och tipsade om att köra hantelpress på rak bänk med så brutal brygga som möjligt samt med armbågarna tätt längs kroppen: Två flugor i en smäll.

Fem minuter senare publicerade jag den här filmen för att se om det räknades som brygga.
Det mest positiva med den filmen är att min stukade handled håller för misshandeln med enhandsbrygga. jag gillar också hur jag höjer bryggan mot slutet. Hur går det till liksom?

Nu till dagens pass. Ett lätt pass. Böj på 77,5%, mark på rehabvikt (bl.a dubbelt överhandsgrepp 120kg x10) och 3x8 overheadpress på 55kg.

Löpband: 5 minuter 15 km/h på 2% lutning (typ maxpuls) + avvärmning 1 minut på 15 km/h 0% lutning.
Squat (16 minuter) 100.75kg x8x4
Mark 120kg x10,12,12 (första setet dubbel överhand, men sen räckte inte greppet)
Press 55kg x8,8,8
Dips +18.5kg x8,8,8,8
Mage: hängande benlyft i en arm 5,5,5,5

Jag känner mig lite sliten nu... och nästa vecka blir det tungt på riktigt för då avslutas månad ett med tunga pass (85%) och månad två börjar med 85% samt kommer innehålla enstaka dagar och reps på 90%. Hu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE