måndag 16 februari 2015

Viktproblem pga för lite kolhydrater, men träningen tuffar på

Jag orkar helt enkelt inte gå upp i vikt.

Suck.

I morse vägde jag in på 89.5 kg fast jag numera häller olivolja i och på allt jag äter och dricker. Jag ser dessutom till att få i mig tomma kalorier när tillfälle ges (hemlagade kokosbollar, glass, mackor, choklad mm). Jag spetsar även dagen med Whey80 vid minst tre tillfällen för att det ska finnas byggmaterial så det räcker.

Problemet är att jag har svårt att få i mig tillräckligt med kolhydrater och jag har liksom inte lust att forcera i mig mat som om jag vore en gåsleversgås.

Träningen går emellertid som på räls - lite monotont, men bra.

Löpband 15 km/h, 2% lutning, 5min
Bänk m paus (alltid numera), 108kg *4,4,4,4,4,4- (82.5%; 18 min. Långsamt. Fel bana på sista reppen gav failure; trött)
Mark 115kg *10(dö),10(rg),10(rg) totalt 8 minuter
Lårcurl 35kg *4*12
Chins : +6kg: 8,8,7,7 (8 min, långsamt. Sista setet utan vikt; för svag)
Mage, planka: 2 min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE