fredag 6 mars 2015

Alla som inte pausar (i bänk) är våldtäktsmän

INTROVERT? Titta hit
Är du lite autistisk, lite introvert, lite annorlunda? Om du läser min blogg ligger du i alla fall i farozonen.

Jag är också det.

Därför hade jag behövt en dumsnäll robot att plugga med när jag var liten. Nu lärde jag mig läsa med hjälp av Fem myror när jag var fyra och matematiken fick jag säkert av pappa. Men många andra saker som jag tyvärr helt tappade intresset för berodde på lärare som saknade rätt kompetens.

Därför blir jag alltid glad när jag ser Diamond Age-inspirerade  teaching companions som den här:


Pressa, pausa, pressa, pausa. Alla som inte pausar är våldtäktsmän

Marklyft med dubbelt överhandsgrepp kräver ett FOKUS jag inte har
Man kan även se på t-shirten att jag varit med och finansierat Seasteading som den liberal jag är


Dagens pass
Löpband 15 km/h 2.5% lutning 3+1 min (sista på 0%). Tog sen en minuts promenad att komma ned till 115 i puls
Bänkpress 20,40,60,80,100, 110kg *3,3,3,3 (deload-vecka)
Mark 20,60,90,115, 135kg *3-,2-,2-, rg *12 (ej till pos fail)
Lårcurl 25,35, 50kg *12,12,12,12 (perfekt vikt)
Chins +11kg: 5,5,5,5 (sparade några reps/set)
Cable crunches: 50kg *25, 15
Rörlighet:squat,fotled,bred squat,smalben, axlar, höftböjare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE