måndag 30 mars 2015

Hundfight och träning ner i hålet

Hundfight
Ronja hamnade i slagsmål med två Jack Russels i hundrastgården. De är normalt kompisar men ett missförstånd kring en tennisboll gjorde att tänderna åkte fram. Ronja fick tyvärr ett par hugg, men var snäll nog att ändå inte knäcka ryggen på de andra två.



Ont i fingret
Jag fick samtidigt någon slags hugg eller klämskada på höger pekfinger så jag inte kan greppa med full kraft. Det var därför inte så bekvämt med vare sig bänk, mark eller chins på gymmet, men inte ger jag mig för det.

Bänkpyramid
3 minuter på löpband (17 km/h) räcker för att bli varm. Sen var det bänk på schemat, med syfte att träna för att inte riktigt återhämta mig till nästa pass. Ner i hålet som jag sen ska studs upp från är tanken. Bänkpress på 80%, 85%, 90%, 85% och avslutningsvis ett par fyror på 80%.

Passet
Löpband 17 km/h *3 minuter
Bänkpress: 20,40,60,80,90*4, 105kg *4, 110.5kg *3,3, 117.75kg *1,1,1, 110.5kg *3,3,3,3, 105.5kg *4,4
Mark: 20,60,80,100*8, 120*5, 140*4,4,4,4,4,4 (tänkte först hoppa över helt för säkerhets skull efter slitaget på förra passet, men tog det set för set och lyfte så länge hamstringen kändes säker)
Lårcurl: 25,40kg *10, 50kg *10, 55kg *10 (kändes lite obehagligt, så jag sänkte), 50kg *10
Chins +11kg: 5,5,5,5 (snygga femmor med marginal till pos fail)
Mage: 20+20+20 superset fk,rlc,su
Rörlighet:squat, axlar,psoas, ljumskar, hamstring,bröstrygg

lite ärrade smalben

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE