fredag 20 mars 2015

Jag gillar också olika, men kör samma pass vecka efter vecka...

BICEPS

Jag kör bicepscurls var sjätte dag. Då kör jag antingen 4*6 lite tyngre eller 4*10 lite lättare. Jag blir extra glad när bicepsracket är ledigt. Det var det idag:

BÄNK OCH BÖJ

Annars var det inte mycket att skrika om idag. Jag matar vidare med Styrkelabbets program: två basövningar och två komplementövningar varannan dag. Idag var det bänk och böj samt rodd och biceps.

Löpband 17 km/h * 2 minuter
Bänk: 20,40,60,80,100, 107.5kg *4,4,4,4,4,4,4,3 (CNS-trött; kunde inte fokusera - dålig frukost också: proteinpulver och olivolja)
Rodd: 20,60,80, 100kg * 5,5,5,5 (4 min)
Squat: 20,40,60,80,100, 107.5kg *3,3,3,3,3,3,3,3 (16 minuter)
Biceps: 35kg * 10,10,10,10
Mage: 25+25+25 (medley utan setvila: fällkniv, crunches med raka ben, sneda sit-ups)



Solförmörkelseselfie:

Först nu förstår jag varför det varnades för att ta selfies under förmörkelsen

Och om du missat varför massa folk missat med strumporna...

Det är för att visa att det är ok att ha annat antal kromosomer än 46. Ronja har t.ex. 78.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE