lördag 11 april 2015

Bakfullast i år, hoppade över marklyft pga skaderisken

Dagfylla

Igår tog jag en dagfylla, dvs från kl 13 och framåt. Jag trodde att 13 öl skulle räcka till mig, men trots att de toppades med vodka krävdes några öl till på annan plats när de första tog slut.

Tappade 3kg

Med fem liter öl genom kroppen kanske man kan tro att morgonvikten skulle vara hög. Tvärtom vägde jag 3,0kg mindre i morse än förra morgonen. Inte så bra bulkning med andra ord.

Sen träning och riktigt bakis

Jag tog mig inte till gymmet förrän kvart i fyra på eftermiddagen och då var jag fortfarande vinglig och snurrig. Löpbandet var en värre plåga än vanligt och om jag testade mina hjärnaneurysm häromdagen så kan man nog efter idag säga att jag inte har någon akut hjärtsjukdom heller. Satan vad det bultade hela passet.

Äcklig kille

Ännu värre var att en senig kille som körde konstiga övningar luktade så illa att jag nästan kräktes. Det var som om han låtit träningskläderna ligga kvar i väskan i två veckor, tränade fastandes och brände mycket protein. Ammoniak hade varit gott, pissoar acceptabelt, men hans cocktail av surt och fränt och nästan giftigt var en helt annan nivå av äckligt.

Bänkpress 125kg igen

Jag hade bänk, mark, chins och leg curl på programmet, men efter bänkpressen (som toppades på 125kg trots bakfyllan och stor träningsvolym bakom mig) vågade jag inte köra mark. Jag vill absolut inte skada mig när eller pga att jag är full när jag tränar. Dessutom hade jag fortfarande träningsvärk i baksida lår efter senaste markpasset i förrgår, så det var nog lika bra att låta baksidan vila. Jag körde ju ändå leg curl 5x15 så stimulans fick baksidan i alla fall.

Löpband 5 minuter 10-15 km/h
Bänkpress 20,40,60,80, 100x3, 105x3, 115x2, 120x1, 125x1, 115x2, 105x5,5,5,5
Marklyft:
Leg curl: 20x15, 30x15, 35x15, 40x15, 45x15, 50x10
Chins +13,5kg: 5,5,5,5 (sista setet utan vikt)
Mage: 50 straight leg crunches, tårna mot taket
Rörlighet: squat, höftböjare, bröstrygg, axlar, hamstring, ljumskar

PS: Den som super och tränar kommer alltid vara starkare än den som bara super

1 kommentar:

  1. äckliga typer är de...äckligaste. en på "mitt" gym har en sådan säregen lukt att jag kan känna om han är där redan när jag tar av mig skorna. då är det en stängd dörr mellan oss.

    SvaraRadera

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE