fredag 17 april 2015

De-load har börjat

Idag var jag således det svagaste och tröttaste jag varit på länge (eftersom förra passet var det sista overreachingpasset)

nöjd efter träningen


Jag chansade på att gå till PowerClub Gym på Holländargatan. Det tog 7m:30s att promenera dit. För att vara ett citygym är det riktigt billigt; 199 kr/månad för dagkort 6-16.

Tyvärr var löpbandet lite rangligt och det saknades ordentliga marklyftmöjligheter, så jag kan inte träna här i fortsättningen om de inte bygger om markplattformarna.

Deload i bänk idag: jag valde 3 tunga ettor på 120kg samt bara 4x2 på 115kg och 4x4 på 100kg

marklyft


Löpband: 5min, 1km (finns ett rangligt löpband samt tre gångband)
Bänk 20*15,50*8,70*5,90*5, 110*2, 120kg *1,1,1, 115kg *2,2,2,2, 100kg *4,4,4,4 (sjukt lätt känsla att köra på bara 100kg efter så få tunga lyft för första gången på länge)
Mark: 20,60,90*8, 120*8, 140*7,7,7 (känning i höger baksida på första 7:an)
Chins (uv): 10,6,6 (trött i skallen - av ny miljö?)
Lårcurl, liggande: 15kg *15, 20kg *15, 25kg *15 (känning i båda hamstrings hela tiden)
Mage: brutalbänk 10,8,7




Anteckningar om PowerClub Gym

Värdelösa markmöjligheter. Ej level. Ej hela golv. Den bästa hade sviktande golv och minst 2cm upphöjning där man står. Dock korrekta stänger 2st

fingrarna får plats under upphöjningen


(ej regleringsmässiga vikter eller stänger; Gymtec)

Magnesium är OK. Finns 4 squatrack, men utan riktiga safety stops. Jo, kanske ett; ett trångt.

Hittade fritt internet

Skön stillsam melodisk rapmusik hela passet

Personlig notering om styrketräning: Vila så länge du vill utan att bli kall mellan (tunga) lyft för mekanisk eller neurologisk stress. Du river ner lika mycket för varje lyft i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE