onsdag 29 april 2015

Perfekta förberedelser, usel exekvering

Jag missade bänkmaxningen idag



Trots noga genomtänkt uppvärmning med lätt jogging och mobilitetsövningar för alla inblandade leder och muskler, för att inte tala om 3 månaders styrketräning och formtoppning, så tog jag inte ens 102% av antaget max vid periodens inledning.

Så här värmde jag upp


Löpband 8 min, 5-10 km/h: totalt 1.2km
Rörlighet: Handleder, axlar

Bänkpress, klockan
12:27: 20kg *8
Rygg,hamstring, squat
1230: 50*6
Axlar,rygg, nacke
1233: 80*3
Rygg, hamstring, axlar, höftböjare
1235: 100*2
Ländrygg, bröstrygg, axlar, armbågar, squat
1241: 120*1 (magnesium, full brygga och laddning)
1246: 130*1
1251: 132.5kg *1- (darrigt utförande redan på nedvägen, något kollapsad brygga från start, missade utlåsningen)

Missnöjd avslutade jag passet med några snabba och lätta övningar för att konservera formen men inte trötta ut mig. jag får försöka igen om några dagar.

Squat: 20,60,85*3*3, 70*2*4
Mark: 60*5, 100*5, 130*3, 150*2, 160*1 (lätt, kändes som om jag kunde sätta nytt max idag, men klok som en bok sparade jag hamstern)
Mage: 25+25+25 (-13:26)

Men jag tog i alla fall 130kg...





1 kommentar:

  1. Hej!
    Bra jobbat Stor & Grofv!
    Oftast så är det mest uppförsbacke.
    Trevlig Valborg!
    Mvh
    Bänkpressarn i Huskvarna

    SvaraRadera

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE