lördag 2 maj 2015

120kg *4*2 var idén i alla fall...

Lev tillräckligt länge för att leva för evigt

Ännu en pusselbit i botemedel mot ålder och död. Om man tror att de fantastiska framsteg som gjorts bara de senaste 20 åren kommer bli färre de kommande 20 har man helt enkelt inte läst på. Ålder och död kommer botas; frågan är bara hur lång tid det kommer ta. Inom 20 år kanske är lite väl optimistiskt (även om man då antagligen kommer tycka att 100 år snarast är en nedre gräns än en övre), men inom 200 år? Absolut.

Valborg sänkte mig

Valborg blev hårdare än planerat. Från kl 14 i Uppsala till jag satte mig i taxin moty Stockholm vid 04-tiden hann alldeles för mycket alkohol passera strupen. När jag klev innanför dörren omkring 05:20 vände jag i stort sett i dörren, men med hunden med mig som skulle ut på promenad. Mellan 05:30 och 06:00 ungefär stod vi i Humlegården. Nästa gång blev vid 12-tiden och då var jag fortfarande tydligt berusad. Med det här levernet blir jag nog inte odödlig...

Det blev ingen träning 1 maj. Det blev idag istället.

Ca kl 04 i Uppsala, strax innan taxin


Kommande maxförsök

Jag har inte gett upp riktigt ännu, trots missen häromdagen. Planen är att konservera och utveckla maxformen i bänkpress under de kommande 3-4 veckorna. Framför allt kommer jag köra tunga tvåor och försöka höja dessa varje vecka och sedan försöka mig på ett max på 132.5-135kg. Sen kan jag återgå till mer normal träning.

Träningsdagbok

Dagens pass blev inte så bra, bl.a. för att jag fortfarande var skakig från Valborg, men även pga dålig utrustning.

Löpband 7min
Bänkpress 20,40,65,80,92.5,105,112.5, 120kg *2,1,2,2- (@9.5 halvbakis på ranglig improvbänk, bytte till annat ställe efter första setet, men den hade tjockaxel med felaktig ringmärkning så jag höll för brett i andra set, jag höll sen mer korrekt; tätare. Det var för tungt idag; jag hade dessutom ont i höger pec efter den rangliga bänken)
Squat: 20*10,40*8, 70kg *3,3,3,3 (känns fånigt lätt men jag sparar benen både för squatmax och bänkmax)
Press: 20*10, 40*5, 50*5, 55*5, 60*5, 55*5, 55*5
Biceps: 20*10, 30*9, 40kg *7,7,7,7 (kl 12:40)
Mage: 20fk+60sek


Klockan 0530, 1 maj

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE