onsdag 20 maj 2015

Bänken blir mer och mer ett mysterium. Idag var ettorna på 120 absolut maxansträngning

Planen var att göra en etta på 130kg i bänkpress. Så blev det inte, kan man lugnt säga.

När första ettan på 120kg höll på att krossa mig, insåg jag att jag var slut som artist. Jag gjorde en till på 120 istället för 130 och det var tur att jag inte lade på mer för 120kg var 100% idag. Efter det tappade jag sugen på träning helt och gjorde bara ett gäng snabba och övningar mest för teknikens skull.

mvh,

Värdelös

Jogg 5 min * 12 km/h
Bänk (svag @10): 20*15,50*5,70*5,90*3, 110*1,120*1,1, 110*3
Rodd (kort vila, @8) 20*10, 60*5, 90*8,8,8
Press (kort vila, @8-9) 20*10,40*5, 50*5,55*5, 60*5, 55*5,50*5
Styrkevändning (@60%): 20*10, 50*5,5,5,5,5
Biceps (@9-10): 20*10, 40*10,9,8,7,6,5 (45 reps)
Mobilitet: squat, axlar

2 kommentarer:

  1. Hej Stor och Grofv!
    Du är duktig som kämpar på ändå!
    Jag förstår dej när det går tungt i bänken.
    Ha en trevlig kväll!
    Mvh
    Bänkpressarn i Huskvarna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Ja , det är tufft bär det känns som att inget funkar, men jag tröstar mig med att det viktiga var alla lyft jag gjorde under perioden, inte det avslutande maxlyftet

      Radera

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE