torsdag 28 maj 2015

Podcast, massa lakrits på stången och 50 ironman

Igår hände något konstigt. Jag var med i en podcast (Börspodden.se) och en aktie jag nämnde att jag har ("kan bli nya AstraZeneca") gick upp 10%. Dessutom dubblade jag mitt subscriberantal till min engelska blogg. Någon tweetade även i morse att jag borde bli ny riksbankschef :).

Allt det här gjorde mig förstås matt inför dagens pass. Som tur var skulle det bara vara ett mellanpass inför mina sista maxförsök i bänk och böj innan maj är över. Sen tar nästa period vid - och det blir nog fokus på volym istället.

Jag snubblade också på följande fenomen: herr Lawrence som ska göra 50 ironman på 50 dagar med start nu på Sveriges nationaldag.

Squat





Löpband 6min 10-15 kmh
Bänk 100kg *7,7,7
Squat: 20*10, 40*5, 60*5, 80*5, 100*5, 120*2 (mycket tyngre än det borde vara)
Mark: 20*10, 40*5, 60*5, 80*5, 100*5, 120*5, 150*1, 160*0, 160*0 (två missar på 160, jag vågade inte dra hela vägen)
Rodd: 92,5kg (=kroppsvikt) *8,8,8,8
Biceps: 20*6, 30*5, 40*5, 50*5, 40*10, 40*7 (bonus, jag skulle inte köra idag, men tänkte att några set lite här och där är bättre än alla på samma gång)
Mage, BBM: 67,5kg *15; 58,5kg *15 (mjölksyra i axlarna!)
Rörlighet: squat, axlar, hamstring, höftböjare (psoas)

Sjuor i bänk


Roddlakrits



2 kommentarer:

  1. tänk över fotograferingstekniken när du squattar. ser ut som att du står på tå. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi säger att det är fotots fel... :)

      Radera

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE