lördag 20 juni 2015

Bra kämpat i squat, press och biceps på midsommar. Mark lite svagare dock.

Lösa anteckningar från midsommardagens gympass. Härligt att Wellness ALLTID har öppet dygnet runt, alla dagar.

Jogg 8min 10-16 kmh 184-129 bpm efteråt på 60s promenad
Marklyft: 20*10, 60*8, 90*5, 120*5, 147,5kg *5,5,3, 140kg *0
Press: 20*10, 40*5, 55*9 (@10), 55*6 (@9.5), 55*5 (@9.5), 50kg *8 (@9.5), 50*7 (@10), 50*6 (41 reps - inte riktigt 42, men jag vill fortfarande träna lite styrka också)
Squat: 20*10,40*10,60*10, 80*10, 100*6, 90*8, 90*5 (@10!), 80*8(@9), 80*8 (45reps; mjölksyra på alla vikter från 20kg! Wtf?!)
Biceps: 12,5*10, 17,5*12, 17,5*10, 17,5*8, 17,5*8, 17,5*8, 17,5*8 (54 reps)
Mage: 67,5*12, 58,5*12, 49,5*12, 40,5*12 (48reps)

Trick is to aim low, just ONE more (you define the unit as something adequately countable and meaningful). 

Especially in beginning -and rest of time.

Real trick though is to steer in right long term direction or you might end up where you are heading. However, only glance at the ultimate goal to not get overwhelmed. Every ONE is a reward that makes you want to go for one more.

Traderklyschor: not not always opp. Yes, but not where you are or you can id.

Follow the crowd, do what everybody else does, crowdthink not groupthink

Always bring yr phone to the gym!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE