fredag 12 juni 2015

Först trodde jag inte mina ögon. Sen förstod jag hur sjukt det var. Skulle du kunna föreställa dig att...

Hundpromenad, träning, mjölk, lunch med en marknadsföringsperson jag träffat via "Improve", promenad igen och nu ska jag till Västerås för grabbmiddag. Tur att jag inte ska träna imorgon.

Vänta nu! Det skulle jag ju egentligen, men pressade in passet idag istället eftersom jag både 1) kommer vara bakis imorgon och 2) inte hinner till gymmet från Västerås (jag har ju pensionärskort som bara räcker till kl 14)

Andra kul grejer: Greklandskrisen har löst sig, Grekland skämtade bara, de är egentligen okej. LOL!

Jag har beställt WiFog gratisabonnemang för att alltid ha tillgång till WiFi och inte bara hotspots.

Och här demonstreras hur man kan trycka i färg i mikrometerskala UTAN BLÄCK, genom att bara göra olika stora hål.



Så här såg dagens hypertrofipass ut: 3 minuter löpband (!), hantelpress (!), ganska mycket biceps samt några set snabba lätta pressar och sen hoppade jag över lite grejer.

Löpband: 3min 10-16 km/h (167bpm 30s senare under promenad)
Hantelpress 20*10, 32,5kg *10,8,7,6,6,5 (42 reps)
Rodd: 20*10, 50*10, 70*10, 80*10, 90*10, 80*10, 80*10
Biceps: 20*10,30*10,35*10, 40*8, 45*5, 40*7, 35*8, 30*10 (38-58reps)
Press: 20*10, 40*10,10,10

Ej kronlyft, mage, rörlighet pga tidsbrist (och lite lättja)

Nu in i dimman!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE