torsdag 18 juni 2015

Kanske ska jag börja proffsblogga som en annan tonårstjej

Proffsblogg och nytt företag

Dagen har använts till ett möte om att proffsblogga för en finanssajt samt ett annat planeringsmöte för att starta ett nytt företag med unika finansieringslösningar för techbolag. Launch i september.

Konstiga pass nuförtiden

Jag är trött och apatisk, även om jag själv tycker att jag kämpar på ganska bra och är hyggligt nöjd efter passen.

42 är som bekant svaret på allt - så även hypertrofi (42 reps som golv för antal arbetsreps per muskelgrupp och pass). Och baklänges blir 24 reps svaret på styrketräning.

Och 2*42%=84% är en bra intensitet för styrketräning. Medan minst 2*24%=48% är bra intensitet för hypertrofi

Jogg 10 min, 10-16 km/h; 2,2km
Liggande (platt) Hantelpress: 20kg *10, 32,5kg *10,8,7,7,7-,6 (45reps)
Skivstångsrodd (fet stång; tuffare för greppet): 20*10,50*10, 80kg *12,12,12,12 (48 reps)
Press: 20*10, 40kg *10, 45kg *10, 40*10,9 (39 reps; sträckte nacken i sista reppen)
Biceps: 20*10,30*10,35*11,9,8, 30kg *10,8 (56reps)
Mage: 67,5kg *15 (japp, ett set. 15 reps)

Jag hoppade över ramlyft, pga tidsbrist, så idag blev det ofrivilligt ett renodlat överkroppspass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE