söndag 14 juni 2015

Mark 5*6 på 83% annars inget att se. Cirkulera!

Jag vet inte varför men dagens pass tog oväntat hårt på kroppen. Jag gjorde inget spektakulärt och körde inte direkt ovanligt mycket, men jag antar att jag var lite 2-dagarsbakis från i fredags.

Sommarens hypertrofifokus innebär att jag räknar totalt antal reps i övningarna och siktar på drygt 40 arbetsreps i det mesta. I mark kör jag dock med fortsatt styrkefokus: idag 5*6 på 83%

Jogg 7 min 10-16 km/h 178-114bpm på 60sek från 7:30-8:30
Marklyft: 20*10,50*5,80*5,110*5, 130*5, 145kg *6,6,6,6,6 (83% *30reps)
Press: 20*10,40*8, 50kg *10,7,6, 45kg *9,7,6 (45-53 reps)
Cleans: 20*10, 40*5, 50*5, 65*5,5,5,5,5 (25st; kändes tyngre än väntat, men var väl lite trött efter marken)
Chins: 10,8,6,7- (41- reps)
Mage: 76,5*8, 67,5*8, 58,5*10, 49,5*14 (40reps)


Rörlighet: squat w/n, hamstring, smalben/psoas, ländrygg, axlar, 


Jo, jag skrev tydligen en skamlös "annons" för ArcticMeds Omega3-olja på Swedish Corner, men bara för att jag tycker att oljan gett mig så mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE