onsdag 3 juni 2015

Rekord idag - i bakfylla

Uff da, brukade Arne alltid säga när saker gick snett.

Uff, da passar också ganska bra för hur det kändes idag under och efter träningen. Jag skulle bara äta middag igår, men laddade på med en massa Lynchburgs efteråt så det blev både blött och sent.

Jag tyckte att jag mådde ganska bra på hundpromenaden så jag gick till gymmet efter det. Visst var det segt på löpbandet men fortfarande ingen panik.

Efter mina tioreppare i knäböj var dock spelet över: Då slog baksmällan till med råge. Jag lyckades ändå tvinga ur mig några lätta sittande hantelpressar och ytterst få bicepscurls innan jag lad emig i fosterställning på golvet och bara flåsade.

Jag lyckades knappt ta mig ut ur gymmet och satte mig direkt på trottoaren utanför och sakta, sakta tvingade i mig en liter mjölk. Jag hasade hemåt på fyrdubbla normaltiden och la mig i bastun och efter det åt jag dagens första riktiga mat... klockan 15.

Det här är vad jag lyckades åstadkomma - kanske inte den mest imponerande starten på byggarsommar 2015:

Squat 20*10,50*10,70*10,90*10,100*10,5,5
Press, sittande, hantel: 20*12,12,9
Biceps, sittande, hantel: 20*6,6,6

Från pressen till ungefär nu kl 18 har jag mått sämre än på många år. Jag undrar om det inte senast var på Handels 1990-94 jag kämpade så dagen efter en utgång.

Uff da!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE