lördag 6 juni 2015

Robotfinaler för DARPA pågår, men t.o.m. jag är mer imponerande än robotarna

Oavsett hur dålig jag är så är jag fortfarande mer imponerad av mig själv än de här robotarna i DARPAs finalomgång 2015. Ahhhrrggg, det går för långsamt (fast så ser det alltid ut i början av en exponentiell utveckling)



Gårdagens träningspass, nu med mer fokus på 5-10 reps istället för 3-5 reps per set:

Jag har f.ö. börjat fasta igen; jag har hund och vikt under kontroll nu tror jag, så jag vågar äta bara under ett begränsat tidsfönster igen.

Det blev ett energilöst pass tyvärr, pga ovana vid både fasta och högre repsintervall. Höjdpunkten var nog Fibonacciserien för magmusklerna och bottennoteringen mina bänkpressar.

Jogg 7min x10-16 km/h, puls från 180 till 125 på 60s promenad (5kmh) efteråt. Tog dock 45s innan kunde mäta upp 180 så var nog nära max ett tag (200)
Bänk 40kg *10, 70*8, 90*5, 100*9 (stötte i),6,5,5(pos.fail), 90kg *6,5,5f (svettigt, utan Mg)
Rodd 20*12, 40*12, 60*12, 80*12, 110*5, 90*10, 80*12,10
Press: 20*10, 40kg *12,12,8,8
Biceps: 20kg *10, 40kg *10,8,7,6,5,4
Mage: 76*5,67*8,58*13,58*8,58*5 (Fibonacciinspirerad)

Jag ser Les Mills reklam på gymmet hela tiden: "How bad do you want it?". Jag inspireras inte det minsta av den. Tvärtom. Jag tänker bara att jag inte alls vill ha det särskilt illa. Jag vill bara ha kul och utvecklas och trivas, inte uppnå ett specifikt och "ärofullt" mål, kosta vad det kosta vill... En OS-medalj till priset av stressfakturer är fortfarande bara en bit metall i bokhyllan när allt kommer omkring.

En stark och deffad kropp är också helt meningslöst om det var jobbigt att komma dit och jobbigt att upprätthålla det - särskilt om det görs för att erhålla andras beundran, snarare än sin egen lycka och hälsa.

Don't "want it bad"! -enjoy the journey.

Annars skrev jag lite annat om den teknologiska singulariteten på engelska här idag, fast mest med fokus på att alla kanske borde jobba lite mindre redan nu och fundera på vad de egentligen vill göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE