onsdag 22 juli 2015

Bygg Brutala Biceps På 6 Minuter

Brutalt små alltså

Idag körde jag biceps i 6 minuter inkl setvilor. Inte konstigt att jag bara har 16"-biceps

Jogg: även det 6 minuter. Det är därför jag har toppkondition :)

Press: Jag svimmade nästan under första repetitionen. Stabilt.

PASSET
Jogg 6 min 10-17 (172-108 bpm)
Squat: 20*10,40*10,60*10, 80*10, 100kg *7,5, 90*8,5+80*5 (nästan noll vila)
Press: 20*10,30*5,40*5,50*5, 55kg *5,5,5,5,5, 50*7 (tot 37 arbetsreps; jag svimmade nästan i första reppen i första femman på 55kg pga fel andning)

I ställningen bakom mig hörde jag följande: "Oj, ska du ladda på ännu mer? Ja, man ska ju kunna pressa mer än man bänkar, he he". Oj, tänkte jag. Ska de grabbarna köra stående militärpress på 70kg. Stabilt.

Jag gick i den villfarelsen i flera set, eftersom vi råkade köra precis samtidigt och jag stod med ryggen mot dem. Men så plötsligt fick jag se att det de kallade "press" var fria knäböj. Ibland är det viktigt med gemensamma termer.

Ramlyft 17min: 70*10, 110*10, 140*8,8,8
"Muscle-ups" 10min: 5-, 5-, 5-, 5- (minus betyder att jag inte kan)
Kabelbiceps: superset(43*5+49.5*5+56.5*5+63*5), 63*10, 56.5*8, 49.5*12 =50reps; 6 minuter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE