lördag 18 juli 2015

Cleans mm

Kort träningsprogram som tog ganska lång tid, samt lite onlinetrollande

Jogg 10 minuter: 10-16 kmh, 179-119bpm efteråt
Bänk 20 min: 20*15, 40*10, 60*8, 80*6, 90*5, 100kg *6,5,5, 90kg *7,6,6 (40 reps @90/100/90)
Cleans 20 min: 20*8,40*5,60*5, 72,5kg *5,5,5,5,5
Biceps 13 min: 35kg *12,8,6,5, 30kg *9,6,5,5,4 (9 set, 60reps, 13 minuter. Nytt utförande med garanterad anspänning hela setet, samt kort setvila; kvasimyo, mycket pumpfrämjande)
Mage ca 2 minuter: 5,5,5,4,5,5,5 (totalt 34 reps; superset: 49,5kg, 58,5, 67,5,76,5,67,5,58,5,48,5)

Träning: 55 minuter + jogg

jumping clean (är det fusk om man hoppar?)

Internettrollande
Tell me more how you run triathlons, do cross-fit and go to the gym but can't bother to put your socks on standing up.

Tell me more how you Stretch split but can't do a back namaste, and complain about rotator cuff pain

Tell me more how you Do 400+ deadlifts but can't squat ass to the grass with a straight back for 2 minutes.

Tell me more how you Watch sports but can't bring yourself to stretch your psoas for two minutes a WEEK to prevent poor posture, balance, back ache and much more.

Why do I do cleans? I don't know. Grip, wrists, explosivity, speed, challenge, I'm bad at it, legs, proprioception, variation, brain train

Why do I do anything? Why don't I just change everything?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE