måndag 6 juli 2015

Så här tränar en riktigt dålig människa

Daniel på Styrkelabbet tycker förstås att det här inte ens räknas som ett träningspass, men mer än så blir det ändå inte. Och, ja, jag kommer vila imorgon ändå. Varannan dag är det sagt och så blir det.

bänk: 67 reps på ca kroppsvikt i snitt
squat: 33 klena reps
cleans: 5x5 på +2,5kg från senast
chins: som en tönt

Jogg 8 min 10-17 km/h
Bänkpress 20*10,40*8,60*6, 80*6 (@4), 90*6 (@7), 100kg (@9.5)*6,5,4,4,4, 90kg (@9.5) *7,6,5, 80kg (@10) *8,6
Squat: 20*10, 40*10, 60*10, 80*10, 90*5, 100*3 (@9+), 90*5 (@9), 80*10 (@10) - jag börjar lukta förbrännt protein (fastan!)
Cleans: 20*5, 40*5, 67,5kg *5,5,5,5,5 (mindre flåsigt i Cleans nu än tidigare veckor)
Chins: 10, 8, 6-, 5 (jag kan inte ens utnyttja min lilla viktförlust här... Jag är en dålig människa)
Mage, BBM: 58,5kg *20,12,8

FAIL: Från 155kg squat bakfull (nja... failure, men nästan) till 3*100 @9.5 på 2 månader... med bra träning. Eh?

FAIL: Från 110*8*4 i bänk, 117.5*12*1 eller nyligen 100*5*7 i raka stabila set @9 till dagens ynkliga uppvisning på 100/90/80 @9-10.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE