måndag 20 juli 2015

Svag, men kämpar på. Snart kolhydratladdning på Ibiza som motmedel

Jaha, nähä

Det här med träning verkar inte vara min grej helt enkelt... men snart tar jag en viloperiod :)


Jogg: 5min *15km/h (155bpm->109bpm)

Mark 17min: 20*10, 60*6,80*6,100*6,120*5(dö), 140kg *6,6,5,3 (20 reps rev grip; jag gav allt - så svag är jag nu; jämför med 160*2*5 för några månader sedan)
Hantelpress 16min: 20*10, 32.5kg *10,9,7,5,5 (37 reps @10)
Hantelrodd 8min (50reps -omväxling från stång): 32,5kg *10,10,10,10,10 (flåsigt, korta setvilor och kort övergång från hantelpress. Då två sidor blir det som 10 set på 8 minuter)
Sittande hantelpress 10min (omväxling från stående overheadpress med skivstång): 10kg *10, 22,5kg *10,8,6,5,5 (34reps, OBS, curlade upp hantlarna i position)
Bicepscurls 12min, sittande m hantel: 20kg * 10,8,6,5,5

63(+5min) arbetsset, totalt 1:33, varav 30 min ej arbetsset.
Gör så här varje dag:
Och så här mellan varje set:

4 kommentarer:

  1. Det böljar upp och ned, pusha igenom så kommer du nog snart in i ett fint flow ska du se. :)

    Ibiza, vad kul! Är det måhända till och med så lyckat att du får ett träningsuppehåll på en vecka eller två? Simma, jogga och kör yoga på stranden istället! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt det blir uppehåll från den vanliga skivstångsträningen. perfekt för muskler och motivation. Ska se om jag orkar göra lite armhävningar och yoga.

      Radera
    2. Hur länge blir du där? Utmaning! Gräv dig ett ståvärn på stranden! Fantastisk träning! Men täck igen eller bevaka det sedan så att ingen unge trillar ned och blir kvar där...

      Radera
    3. Faktiskt bara 4 hela nätter, men det räcker för att rasera sig. Förra året var jag där tio nätter och som tur var gick det inte i år pga bröllop, hund och andra åtaganden.

      Aha, jag tänkte att man skulle bevaka ståvärnet för att ingen skulle ta det.

      Radera

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE