fredag 14 augusti 2015

After work på lite olika nivå: Velcoro mot en "87:a" - och strikt bicepscurl

Vad gör du när Velcoro i True Detective gör jobbet? Snacka om fredagskänsla i den här scenen. After work liksom.

EPISK AFTER WORK (1min 44 sek)

Jag gjorde tvärtom, med extra tidigt träningspass för att hinna med diverse olika möten och föreläsningar i företag jag är eller kanske blir inblandad i. Livet som pensionär...

Jag höjde i hantelpress, squat, rodd och biceps. Kanske är jag på rätt väg i höst - om jag håller överträningen i schack. Å andra sidan är jag på så låga basic-vikter nu att det inte är värt att extrapolera.


För att ingen någonsin har gjort en strikt bicepscurl:


Träningsdagbok
Jogg 10min 10-17 km/h (segt på morgonen, märktes även på att hjärtat inte orkade högre i bpm [182-119bpm under nedvarvningsminuten som startar 30sek efter löpningen] trots upplevd näramaxansträngning)
Liggande hantelpress 22min kl 08:49-9:11: 17,5kg*12, 35kg*7,6,5; 32,5kg*8,5,6 (tungt och instabilt på 35, bättre kontroll på 32,5, men kraften var borta)
Squat 30min, m paus, 9:15-45: 20*10p, 40*5p, 60*5p,80*5p,90*5p, 95*5p, 100*5p, 105kg*4p (blev trött i hamstern...?)
Hantelrodd 16min, kl 9:49-10:05: 17,5*10, 37,5kg*10,10,10,10,12
Biceps 30min, sittande hantelcurls, 10:08-38: 12,5kg*12, 15kg*10, 17,5kg*8, 20kg*6, 22,5kg*5, 25kg*4, 20kg*8, 17,5kg*8 15kg*10, 12,5kg*12
Mage:25+15+15


Och ett glas vin till maten, det sjunde hittills på sju dagar ur samma flaska - och det finns ett kvar i serien 99, 82, 86, 101, 86, 82 och idag 87gram:




2 kommentarer:

  1. Förlåt för överträningen, tack för erfarenheten! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Vem visste att jag hade så delikat kropp att den inte tålde träning?

      Radera

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE