torsdag 20 augusti 2015

Bänk på 100kg igen, hantelrodd på 40kg

Ej klockren pausbänk idag på 100kg, men ändå OK - ca 10% under vårens nivå

Jag saboterade dessutom en del för mig själv idag på att hålla för smalt i andra setet. 5x5 blev 5,5,4,4,3





Jogg 10min varav sista 6min på 16kmh
Bänk:20*10p,40*10p,60*6p, 70*5p, 90*5p, 100kg*5p,5p(för smalt grepp men gick ändå), 4p (@9ca), 4p, 3p (@9.4ca)
Hantelrodd: 20*10, 40kg*10,10,10,10,10 (för lätt eller för få)
Sittande axelpress, hantlar: 20kg*15,12,8,6,6
Bicepscurls, sittande: 15kg*8, 17,5kg*8, 20kg*6, 22,5kg*5, 25kg*4cheat, 22,5kg*5, 20kg*6, 17,5kg*8
Mage: 67,5*10,8,7; 49,5kg*12
Mobility: Squat, psoas


Om Daniel på Styrkelabbet säger att jag kommer få löjligt stora biceps av hantelrodd på 40kg, så är det precis det jag kommer köra. Eller räknas det inte om det inte är kettlebells?

Jag lägger till 8 set curls efteråt för säkerhets skull. Sen skyller jag på Daniel om jag blir övertränad...

1 kommentar:

  1. Hej Stor & Grofv!
    Bra jobbat och ha en trevlig helg!
    Mvh
    Bänkpressarn i Huskvarna

    SvaraRadera

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE