söndag 16 augusti 2015

Blodiga marklyft och fina fotleder

På något konstigt sätt sväller passen till 2h nästan hur jag än gör. Frihetens förbannelse antar jag.

Jag lade till en extra minut på löpningen idag, söndag, höjde marklyftet med 5kg för 4*8, plussade bänkpressen +2,5kg för 5x5 pausbänk (ok, då en failad fyra i sista set; helt slut) och till sist skivstångsrodd när jag var knäckt efter (tighta, se bild) marklyft.



Jogg 11 min 10-17 km/h (186bpm efter 40s, 180-130 från 60-90sek, 180-120 från 60-120s)
Bänk 34min: 20kg*15p, 40*10p, 60*8p, 80*6p, 97,5kg*5p,5p,5p,5p,4p- (@9.5-10+)
Marklyft 34min: 50*8, 70*8,90*8, 110*8(dö), 130kg*8,8,8,8 (på 50-70 kändes det som om jag kanske borde bryta av skaderisk eller trötthet/lättja; ändå fyra åttareppare på 130)
Rodd 20min: 20*10, 40*10 60*10, 70*10,10,10,10,10

1h:58m inkl jogg

+Höftrörlighet några minuter

...och fotleder uppenbarligen:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE