söndag 30 augusti 2015

Böjanalys, en av finanssveriges tyngsta analyser av Fingerprint Cards

Sockerbakis

Jag var sockerbakis idag efter godisfrossa som firande av Patricias seger i thaiboxning igår. Det gjorde att blodet kändes som sirap idag och huvudet tungt och omotiverat. För att få igång mig och ta mig igenom passet, tog jag det lugnt, filmade, plojade (mark-bounce) samt tänkte hela tiden "inte en till" och "jag struntar i böj idag", "jag hoppar över biceps", "definitivt struntar jag i chins i alla fall" osv, men gjorde istället just det jag sa att jag inte skulle göra.

Nya aktieanalyser i botten av inlägget

Jag valde att köra en variation i bänk (stege istället för raka set). Jag saknade rätta gnistan för raka set, jag ville vara säker på strikt utförande. Jag hade viss tanke om vila (att backa lite från 100*5*5@10), men ville samtidigt få iaf ett tungt set. Det blev nästan raka set i alla fall, men konvexitetseffekten gör att 95+105 > 100+100

Jogg 5+5*16 km/h
Bänkpress: 20*10, 40*8, 60*6p, 80*5p, 90*5p, 95*5p, 100*5p, 105*4p (@10), 100*5p, 100*5p
Marklyft, djupa: 20*10, 50*5, 80*5, 110*5, 140kg*5,6b,5,5,5 (sänkte 7%=10kg pga miss i förrgår, kör dock extra djupa lyft -och efter tyngre bänk)
Squat (skarp smärta i höger knä som dök upp inför sista setet mark, men gick över efter några set böj): 10 air squats med paus i botten, 20kg*10p, 40kg*10p, 60*8p (research), 80*5p (research), 90*5p, 100*3p
Biceps: 40kg*10,8,8,6,6
Chins 1x8

0) Jag håller gymmet på tårna


1) Testar cross (bounce) (un)fit :)


2) Cheese grater video, close but no cigar. Tänkte visa hur lågt stången ligger också


3) Squat research

A)BIG

B)Teaser
C)Analys

1 kommentar:

  1. kul med killen som kom kutande (obs min nästan-allegori). konstigt med sockret, jag är alltid mer taggad om jag har dunkat in lite choklad dagen före.

    SvaraRadera

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE