onsdag 26 augusti 2015

Pausbänk, pausböj och argrodd

Sammanfattning:

Jag kör lite pausböj inspirerad av Styrkelabbet (inspirerad till paus, inspirerad till lite hellre än inget när jag just tänkt gå hem istället)

Jag har segat mig upp till 5x5 pausbänk på 100kg med min sommarträning. Inte så himla illa faktiskt


Hantelrodd på 42,5kg är nog fortfarande för lätt för 5*10

Angry rows:

Bicepscurls ska jag ju inte köra säger Daniel... hellre rodd eller chins, men jag gör några set i smyg i alla fall. Det är ju kul, det känns som om man blir större. Tänk om mitt öde är att för alltid stanna precis på gränsen till metrosexuell med 16-tums överarmar... Samma sak med vikten på 200 lbs och längden på 6,00 fot.

Jogg 9min*16km/h (riktigt svettigt att springa på 90kg, men 16km/h börjar bli någon slags obekvämt "bekvämlighetstempo" som kroppen klarar av men inte riktigt huvudet i längden)
Pausbänk: 20*10p, 40*10p, 60*8p, 80*5p, 90*5p, 100kg *5p,5p,5p,5p,5p
Hantelrodd: 20*10, 42,5kg*10,10,10,10,10 (kör 45kg nästa gång)
Bicepscurls, sittande: 17,5kg*12, 20kg*8, 20*6, 17,5kg*8, 17,5kg*8 (42reps)
Pausböj: 20*10p, 50*5p, 70*5p, 80*5p, 90kg*5p, 100kg*5p, 50*5p
Mobility: psoas/HB, squat, bröstrygg
Mage, lutande bänk: 15,12,12


Ännu argare rodd i sista setet:


,

2 kommentarer:

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE