söndag 23 augusti 2015

Squat och 8 öl

Träningen igår, som sen följdes av spontan utgång och fiskburgare...:

Notering: Jobbigt lyfta hantlarna i hantelpress efter att ha kört marklyft - det blir som små marklyft, extra lätta men extra djupa också.

Squat med kort paus i botten också segt efter mark (det ser tyvärr inte så djupt ut från den här vinkeln)
Och lite störigt att lyfta upp roddstången från marken... :)

Jogg 3*10+7*16km/h (181-128bpm på 60s med start after 30s)
Mark: 32,5*10, 60*6, 90*5, 120*5(dö*), 140kg*5,5,5,5,5 (att köra djupa ibland, som senast, fungerar bra för bottendraget)
Liggande hantelpress: 17,5kg*10, 35kg*8,8,6,5,5,5 (mjölksyra i pecsen; det får jag aldrig annars)
Squat, paus: 20*8p, 40*5p, 60*5p, 80*5p, 100kg*5p,5p,5p
Rodd:20*10, 50*10, 80kg*10,10,10,10,10
Biceps: 30kg*15+5

Fuskade med frukost idag. Kommer köra 14h fasta+frukost inför träningsdagar framöver; vikten står och stampar annars.


*) dö=dubbel överhandsgrepp

Jag är på ca 90% nu i mark och bänk. Gör 5*5 på ca 90% av tidigare. Squat oklara mätreferenser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE